VIRtuálně XIII. – #spolupráce
Sociální sítě jsme ve VIRtuálně nakousli už v pátek. A celý tenhle týden se jim bude věnovat o trochu víc.
Pokud sleduješ sociální sítě, pravděpodobně jsi na nich narazil/a na reklamu (podobně jako jsme to viděli na webu u médií). Možná se ti stalo, že jsi tu samou reklamu viděl/a na různých webech i pak i na svých sociálních sítích.
Pokud nemáš Instagram (což je úplně v pořádku, obzvlášť, pokud ti ještě nebylo 13 let), úkol zní:
🔎Vyhledej na více zdrojích informace o tom, co to jsou cookies (a nemyslíme sušenky) a napiš nám, na co jsi přišel a jak souvisí s reklamou na internetu.
Na sociálních sítích ale reklamu navíc dělají často konkrétní lidé přímo na svých profilech (například influenceři). Pokud ji správně neoznačí, nemusí nám připadat, že o reklamu jde. Product placement je druh reklamy, která není na první pohled vidět. Například je konkrétní značka nebo produkt použitý ve videu nebo v seriálu. Podobné to je i u reklamy, které influenceři říkají spolupráce.
🔎 Pokud už máš Instagram, najdi na něm reklamní příspěvek jako příklad férově označené spolupráce a napiš, proč jsi vybral právě tuhle ukázku. Potom najdi příspěvek, který něco propaguje, ale spolupráce na něm není označená. Příspěvky vyfoť a pošli nám je s krátkým zamyšlením, proč by měla být reklama označená.
Nápověda: na neoznačené spolupráce upozorňuje například instagramový účet Svět infuencerů.
Více informací o online reklamě se dozvíš například z podcastu Cookies Českého rozhlasu.
Svoje odpovědi nám pošli do zpráv na Facebook nebo na mail fakticky.workshopy@gmail.com.
Taky připomínáme, že až série VIRtuálně skončí, vylosujeme jednoho ze zúčastněných a jeho škola od nás dostane workshop zdarma!
2 Odpovědi
Cookies: podporuje jiné jednodušší prohlížeče například na mobilech.
Jak souvisí s reklamou na internetu? Když si prohlížím webové stránky, prohlížeč si to uloží a označí pomocí cookies.
Lea Hofmanová